Zbiórki publiczne, loterie, akcje w internecie i realu. Kup kurs online i dowiedz się, jak zbierać pieniądze dla NGO!
Jak przygotować plan promocji zbierania darowizn przez stowarzyszenie, fundację?
Należy zaplanować promocję pozyskiwania darczyńców: na stronie internetowej stowarzyszenia, fundacji, za pomocą e-maili oraz w mediach społecznościowych.
Należy dobrze zaplanować pozyskiwanie darczyńców i darowizn, a także sporządzić plan promocji biorąc pod uwagę następujące kwestie:
Jak dobrać kanały komunikacji?
Dobieramy je stosownie do tego, jacy są nasi darczyńcy, a jeśli chcemy dotrzeć do nowych grup musimy dotrzeć do nich przez takie kanały, z których oni korzystają.
Przystępując do działań komunikacyjnych w internecie warto przeanalizować swoich odbiorców i wybrać te kanały, w których rzeczywiście mamy szansę ich spotkać. W przypadku np. Facebooka czy Twittera, warto skorzystać z narzędzi analitycznych na tych platformach i ocenić ich potencjalną skuteczność w różnych grupach wiekowych.
Np. jeśli wielu naszych darczyńców znajduje się w przedziale wiekowym 25-45, dobry do kontaktu z nimi może być Facebook. Kiedy zależy nam na młodszych odbiorcach lub chcemy zwrócić się szczególnie do kobiet, warto rozważyć Instagram. Skoncentrowanie się na właściwych platformach i tworzenie treści dedykowanych dla nich, pozwoli nam celniej wysyłać swoje komunikaty, lepiej wykorzystać zasoby organizacji i działać efektywniej.
Na podst. opracowania Michała Serwińskiego (wzmacniacz.org) dla serwisu poradnik.ngo.pl.